Saturday, June 23, 2007

ABBA - 1979 Does Your Mother Know

6 comments:

Nani said...

السلام عليكم
يخرب بيت شيطانك يا حفصة
هذه اول مرة ازورك في مدونتك من بعد ردودنا عند حسن
لا يمكن ان تعرفي دهشتي
لقد زرتك مسبقا في اوائل دخولي الى عالم التدوين واعجبت في الموسيقى التي تختاريها
لكن للاسف لم اعرف كيف اجد هذاالمدونة مرة اخرى
نتوافق انا وانت في الموسيقى بشكل غريب
ف الاوبرا والجاز ليست من الموسيقى الرائجة في الوطن العربي
لك عندي سؤال
احاول ان اضع بعض المقطوعات الموسيقية لكنها غربية ولا اعرف اي موقع يمكن ان يكون الامتداد لهذه الاغاني بصيغة
RAM
فهل لك ان تدليني؟
:)

Dr. Diaa Elnaggar said...

العزيزة حفصة،

أولا، فوجئت حقيقة بوجود اسم مدونتي عندك، وكانت مفاجئة مفرحة لي جدا، ولذا أشكرك على هذه اللفتة الرقيقة.

ثانيا، شكرا على هذه المدونة، إذ أن مكافحة النسيان من أنبل واجبات الإنسانة، حتى لو بدت مستحيلة.

بس بما إنك من عشاق ال

ABBA

زي حالاتي، فعايز أسألك فين

The day before you came?
اوعي تكوني مش عارفها؟ دي من روائع الموسيقى الغربية على الإطلاق.

عميق تحياتي

ضياء

^ H@fSS@^ said...

ناني انا كنت فاكرة اني رديت عليكي
ممممممممممممممم
ام التهييس معلش


د. ضياء
والله انا اللي اتشرف ان حضرتك اسمك عندي منورني كتعليق و كرابط لمدونتك العالية المقام
اخبار الصحة ايه ؟
ان شاء الله تكون بخير
بص حضرتك مبحبش ادعي العلم بشئ و انا مش عارفة لذلك حعترفلك بالحقيقة المرة اللي هي على قد ما عندي شرايط لل ABBA
لكن عمري ما لقيت فيهم الاغنية دي
بس اوعدك اول ما يكون عندي خط
ADSL
حبقى ادور عليهفي اليوتيوب وانزله وابلغك بنفسي كمان

متشكرة جدا و اهلا وسهلا بيك


تحياتي

Dr. Diaa Elnaggar said...

أنا نزلتها من اليوتوب وممكن أبعتها ليكي لو عايزة.

شجاعتك الحقيقية نادرة في زمن الأدعياء يا استاذه حفصة.

عميق تحياتي

ضياء

Dr. Diaa Elnaggar said...

ودا الرابط بتاعها

http://www.youtube.com/watch?v=SYqYYnxhtgo

اسمعيها وحتدعيلي، أظن كده على الأقل!!!!0

تحياتي

ضياء

^ H@fSS@^ said...

مشنكرة جدا جدا جدا
طبعا حدعيلك
هي الموسيقى دي حاجى بتيجي بالساهل